platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Germany Convention Bureau har delat ut två wild cards till Imex
Germany Convention Bureau, GCV, har meddelat årets vinnare av de två tyska wild cards de delar ut varje år till Imex Frankfurt den 21-23 maj. Det blev Eventbyrån "Architektur im Dialog" och event- och upplevelseföretaget "Fräulein Betty" som vann före en mängd andra byråer som ville få chansen att få ställa ut på mässan gratis och möta en ny publik. Man får inte ha varit utställare tidigare på en internationell mässa för att kunna komma ifråga.

Eventbyrån "Architektur im Dialog" grundades år 2010 med målet att förbättra utbytet av idéer mellan experter från byggsektorn och beslutsfattare från politiken, näringslivet och media. Byrån imponerade med sin omfattande serie av presentationer och evenemang på temat "hållbar arkitektur".

I samarbete med Frankfurts Energimyndighet skapade företaget projektet "Klimatour" som guidar internationella besökare kring de bästa exemplen på energieffektivitet och resurshushållning inom arkitektur i staden Frankfurt am Main.

De här specialiserade guidade turerna kompletterar de evenenmang som erbjuds av bolaget inom mötes- och eventindustrin när det gäller hållbart byggande. Avsikten är också att markera Tysklands pionjärroll inom hållbar utveckling.

Event- och upplevelseföretaget agentur "Fräulein Betty" från Wiesbaden representeras av vintagefiguren "Fräulein Betty" och producerar moderna, kreativa, originella multimediaevents.

Byråns filosofi och motto återspeglar traditionella värden som pålitlighet, artighet, anständighet och hålbarhet, och har ett rykte om sig att utforma evenemang, kongresser och mässor där de ofta framträder och lägger till ett: "je ne sais quoi" (Jag vet inte vad).

Under mässdagarna finns "Fräulein Betty" dels i den tyska montern, dels i den egna tv-kanalen "Fräulein Betty TV" som sänds från mässan.

GCB har den största samlingsmontern på Imex och presenterar över 200 utställare. GCB är också strategisk partner till mässarrangören och arrangerar även det omfattande tyskspråkiga seminarieprogrammet.