platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
RSS
rss_icon
Länkar
SM-veckan till PS Group
Riksidrottsförbundet väljer PS som samarbetspartner för SM-veckan 2013. Uppdraget omfattar utveckling av en varumärkesplattform, en ny långsiktig sponsorstrategi och övergripande utveckling för hela evenemangsupplevelsen.

SM-veckan är ett årligt återkommande samarbetsprojekt mellan Riksidrottsförbundet och Sveriges Television med syfte att under en sommar- och en vintervecka genomföra svenska mästerskap i olika idrotter. Under nästa år arrangeras veckorna i Halmstad respektive Falun. Under de veckorna gör över 20 idrotter upp om SM-guld i sina individuella grenar.

– Svensk idrott ligger oss varmt om hjärtat och vi ser fram emot att sätta ljuset på SM-veckan, säger Carl-Henric Stjerna, vd för PS Group.

– Vi valde PS eftersom de är en kommunikationsbyrå som har lång erfarenhet av att arbeta med idrottsrelaterade uppdrag, säger Patrik Wigelius, marknadschef på Riksidrottsförbundet.

 

Bilden: Carl-Henric Stjerna, vd för PS Group.