platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Anna Lindström ny ordförande för CVB-nätverket

Under två dagar samlades landets alla 17 Convention Bureaus i Örebro för att tillsammans och i nätverket Swedish Network of Convention Bureaus, SNCVB, arbeta med utvecklingen av mötesindustrin. Anna Lindström, Uppsala CVB, valdes till ny ordförande.

– Vårt nätverk har växt sig större och starkare på kort tid , nu gäller det att kanalisera våra krafter. Vi är med och påverkar landets framtid inom mötesindustrin, och vi ska fortsätta att bidra till att den utvecklas, säger Anna Lindström.

Nätverket har sedan det startade blivit ett starkt forum för landets alla Convention Bureaus och samarbetet har lett till en rad framgångar. En av de största vinsterna är den gemensamma databas över nationella organisationsmöten som skapats.

Tillsammans genomförs också kongressundersökningar för att under kommande år kunna fastställa statistik över hur mycket pengar delegater spenderar under ett dygn under sina möten i respektive städer. Under hösten ska även en gemensam affärsplan tas fram.

– Vi har utifrån målet att etablera benämningen och funktionen Convention Bureau nationellt, sett över kommunikationen och skaffat oss en gemensam identitet, ett namn och en grafisk profil. Snart lanserar vi också en gemensam webbportal, säger Anna Lindström.

Nästa år genomförs SNCVBs kundaktivitet Mötes dag för tredje året. Målet är att samla ett femtiotal organisationer att delta i nätverkets workshop som genomförs under Mötesindustriveckan 2013 i Göteborg.