platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Visit Britain storsatsar på affärsresenärer

Den brittiska turistbyrån, Visit Britain, storsatsar på affärsresenärer och den 22 september samlar de den nordiska affärsresenärsbranschen på Grand Hotel i Saltsjöbaden tillsammans med en rad brittiska samarbetspartners. Med eventet Meet the Brits vill de sätta fokus på det ökade värdet som resenärer till Storbritannien upplever. Under 2008 hade Storbritannien 31,9 miljoner utländska besökare och de spenderade 16,4 miljarder pund, en ökning med 2,5 procent jämfört med 2007.

– Under de fyra första månaderna i år hade vi 8,9 miljoner utländska besökare i Storbritannien och de spenderade 4,4 miljarder pund. Det här är en minskning med knappt en procent jämfört med samma period föregående år. I det rådande läget är det starka siffror och det är därför extra roligt att kunna presentera eventet Meet the Brits. Här ger vi våra partners ett värdefullt tillfälle att skapa kontakter samtidigt som vi presenterar affärsmöjligheterna inom segmentet, säger Gary Robson, europeisk marknadschef på Visit Britain.

I mitten på april lanserade Visit Britain den paneuropeiska kampanjen Britain for less som hade fokus på det ökade värdet som turisterna upplever i Storbritannien. Nu tar de steget vidare och samlar hela den nordiska affärsresebranschen till ett arrangemang där deltagarna får möta brittiska partners som representerar allt från hotell- och mötesfaciliteter till golfresorter, turistråd samt företrädare för logistik- och transportbranschen.

– Ungefär 25 procent av turismen till Storbritannien är affärsrelaterad och Norden är en viktig marknad för våra brittiska partners. De visar ett större intresse än någonsin tidigare. Ett lågt pund och flyglinjer till en rad viktiga destinationer ger många möjligheter för möten och events, säger Gary Robson.

Under evenemanget omvandlas hela Grand Hotel till en del av Storbritannien med exemplevis vänstertrafik, afternoon tea och garden party.