platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Östsvenska Turistrådet blir Visit Östergötland
Visit Östergötland är det nya namnet på det som tidigare hette Östsvenska Turistrådet. Namnbytet och en ny grafisk profil lanserades 14 december. Visit Östergötland kommer fortsätta att vara en del av Regionförbundet Östsam med säte i Norrköping och från mitten av januari sitter de i nyrenoverade lokaler på Drottninggatan 2 i Norrköping.

Förutom namnbytet har Visit Östergötland även påbörjat en resa som innebär att verksamheten byter fokus från att tillhandahålla turistinformation till att anta en mer aktiv roll i att marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare. De vill att fler ska förknippa regionens besöksmål och aktiviteter med just Östergötland och på det sättet skapa ett starkare varumärke. Huvudmålet är att fler turister ska välja att förlägga sin semester i Östergötland samt spendera mer tid i vår region. De vill även att östgötarna själva ska upptäcka Östergötlands alla spännande platser och aktiviteter och på så sätt bli bra ambassadörer. I arbetet med att utveckla Östergötland till en mer attraktiv plats att besöka, är samverkan ett av deras viktigaste ledord. Samarbetetet mellan regionens 13 kommuner samt aktörerna inom den privata och offentliga sektorn ska också stärkas.

Hemsidan som idag heter www.ostergotland.info får ett nytt utseende och kommer att heta www.visitostergotland.se. Även På Gång, Östergötlands regionala evenemangskalender www.pagang.info, kommer inom kort att få ett nytt utseende.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Visit Östergötland är en del av Regionförbundet Östsam och arbetar med att stärka Östergötlands attraktionskraft genom att paketera, marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare.