platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
20 Hosted Buyers följer med Meetings till EIBTM i Barcelona

Nästa vecka, 29 november - 1 december, genomförs EIBTM-mässan i Barcelona för tionde gången. Sverige har en monter som vanligt och för första gången fins det en skånsk delegation på plats. Malmö Convention Bureau/Destinationssamverkan, Malmö Arena och DMC- och eventbolaget Adventura finns på plats.

Tidningen Meetings International genomför för 23 året i följd sin Hosted Buyer-resa och i år är det 20 svenska företagsrepresentanter som kommer med på resan.

– Det här är en av årets viktigadse sammankomster för den internationelal mötesindustrin, säger Atti Soenarso, chefredaktör för Meetings International. Hon blir dessutom intervjuad av ett internationellt TV-team därför att tidningen under IMEX-mässan i Frankfurt i maj tilldelades det prestigefyllda priset 'the Global Vision Award'.

– De vill göra en intervju för att visa förden internationella marknaden vad det är som gör att vi skiljer oss så totalt från andra tidningar inom mötesindustrin, säger Atti Soenarso. Jag ska berätta hur jag tänker när jag planerar tidningens innehåll.

De svenska Hosted Buyer-företagen på Meetings resa har ett tufft schema på plats. Minst 20 destinationer eller andra utställare måste de besöka under de tre dagarna, men det finns också ett digert seminarieprogram, en specialutställning för teknikföretag inom mötesindustrin och självklart stora möjligheter till nätverksbyggand både internationellt men också med alla de svenska företag som finns på plats.