platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan och TV4-Gruppen bildar gemensamt bolag
Stockholmsmässan och TV4-Gruppen stärker samarbetet och bildar tillsammans företaget Besöksupplevelser Sverige. Samtidigt gör bolagen gemensam sak av ännu en mässa när TV4-gruppen blir medarrangör av Nordens största matmässa Det Goda Köket, som i höst byter namn till Mitt kök.

 

– För dagens mediekonsumenter är kanalen av underordnad betydelse. Det är ämnesområdet eller intresset som styr, sedan vill man få en helhetsupplevelse med information, underhållning och nyheter. Det här är en milstolpe för oss och innebär ett helt nytt sätt att se på det personliga mötets roll i dagens medielandskap, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

– Våra stora tv-format engagerar och intresserar människor inte bara i tv-sofforna. Vi har flera nya idéer som vi förhoppningsvis kan lansera under de närmaste åren. Svenska företag investerar över tre miljarder kronor per år i mässor, och vi vet att många av våra annonsörer delar vår vision om att en kombination av tv och upplevelsebaserade event i olika former ger ett starkt genomslag, säger TV4-gruppens konceptchef Håkan Rossberg.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Stockholmsmässan genomför varje år ett sextiotal mässor samt ett hundratal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnas 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och över 8 000 journalister från hela världen.