platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
RSS
rss_icon
Länkar
Sydsvenskan och Numera Mässor bildar nytt bolag
Sydsvenskan och Numera Mässor startar gemensamt det nya mässbolaget Sydsvenska Mässor & Events. Ambitionen är är utveckla positionen som det ledande mässbolaget med inriktning på publika mässor i södra Sverige.

Elva personer som idag arbetar på Numera Mässor kommer att anställas i det nya bolaget. Sydsvenska Mässor & Events ska arrangera mässor och events i Skåne, bland annat Älska Mat, Förskolan i Fokus, Skånemässan och Motormässan. Vd för det nya bolaget blir Numera Mässors nuvarande vd Ulf Ottosson.

– Numera Mässor vill bredda sin verksamhet och har gjort det genom att öka antalet mässor i portföljen och när den nya mässanläggningen vid Hyllie i Malmö kommer att stå färdig strax efter årsskiftet kommer vi att kunna växa ytterligare. Vi vill utveckla mässorna och växla upp, och då krävs resurser. Sydsvenskan kan bidra med marknadsföring och know-how. Tillsammans kommer vi att bli väldigt framgångsrika, säger Ulf Ottosson.

– Mötesindustrin växer och vi bedömer att det finns en stor potential på marknaden. Timingen är bra och med den nya mässhallen hoppas vi kunna lyfta mässindustrin i regionen. Genom Sydsvenska Mässor & Events kan Sydsvenskan bredda sin verksamhet. Tidningen kan utnyttja sin marknadsposition och breda kundbas på ett nytt sätt. Det är Sydsvenskans strategi att finnas i fler kanaler och livemötet är en viktig sådan. Sydsvenskan ser en potential i att utveckla såväl små som stora events inom det nya bolaget och därigenom skapa nya intäkter, säger Johan Belfrage, ekonomichef på Sydsvenskan.

Numera Mässors verksamhet utanför Skåne berörs inte av samgåendet utan fortsätter som tidigare. Samtliga anställda inom Sydsvenska Mässor & Events och Numera Mässor kommer att sitta i Sydsvenskanhuset på Krusegatan i Malmö.