platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Attitude Stockholm - ny mässa för skönhet, mode & livsstil
Intresset för skönhet, mode och vår livsstil har aldrig varit större och hetare än nu. Branschen omsätter miljarder och nya rekord väntas under 2011. Äntligen får branschen en kraftfull och gemensam plattform där de kan möta allmänheten i en två dagars publik mässupplevelse. Mässan Attitude Stockholm äger rum 26-27 november 2011 i Kistamässan, Stockholm.

Under dessa intensiva dagar får besökaren möjlighet att möta ett 100-tal företag med produkter och tjänster inom skönhet, mode och livsstil, allt under ett och samma tak. Mässan utstrålar positiva budskap tillsammans med starka trender och upplevelser i en ung och vibrerande atmosfär. Den huvudsakliga målgruppen är medvetna och trendkänsliga tjejer och killar i åldern 15-45 år, med ett övergripande budskap som andas attityd och där fokus ligger inom ramen för vår aktiva, medvetna och moderna livsstil.

– Det känns spännande att få vara med om att skapa Sveriges största publika plattform tillsammans med dessa fantastiska varumärken och för människor med en mycket medveten livsstil. Intresset har varit långt större än förväntat och det verkar som om branschen har väntat på en gemensam plattform av den här omfattningen. Vi möter även ett stort intresse från bloggare, stylister, artister och skådespelare som nu sammankopplas med mässan, många vill synas i detta stora och mediebevakade sammanhang, säger Sixten Widlöf, initiativtagare och huvudansvarig för mässan.

Förutom utställande företag som vill ta pulsen på sin målgrupp så möts besökaren av en mängd publikdragande aktiviteter. Artistuppträdanden, workshops med den samlade eliten av Sveriges toppbloggare och stylister, modellcastings från Sveriges största modellagentur, unga modeskapare och designers, workshops av de mest namnkunniga makeup- och kosmetikföretagen, uppträdanden från trendsättande hårsalonger, seminarier från exklusiva smyckes designers och skönhetssalonger, storslagna modevisningar från modeföretagen samt Nordiska mästerskap i både nageldesign, kroppsmålning och makeup. Att måna om både sitt yttre och innre är en fråga om välbefinnande, oavsett om man är kvinna eller man – och det ligger verkligen i tiden.

Arrangören räknar med att mässan Attitude Stockholm besöks av omkring 15-20 000 trendkänsliga konsumenter, bransch och bloggare. Förutom den attraktionskraft som de mediepartners skapar kommer mässan även att synas i TV4, radio och tunnelbana.